پشت کنکور ماندن برای ۹۷

متاسفانه یا خوشبختانه قبولی در دانشگاه به اولین و مهم ترین دغدغه اکثر خانواده‌ها تبدیل شده. خانواده‌ هایی که موفقیت فرزند خودشون رو تنها منوط به قبولی در دانشگاه می‌بینند. خانواده هایی که از همون سال های اول تحصیل، در حال دادن القاب دکتر، مهندس و وکیل به فرزندانشون هستند. القابی که فقط استرس و فشار بیشتری رو برای کنکوری‌ها و خانواده‌هاشون ایجاد می کنه.

اما سوالی که بعد از برگزاری کنکور ذهن خیلی از شرکت کنندگان رو درگیر میکنه:
آیا پشت کنکور بمانم موفق می‌شوم؟

خیلی از دوستان کنکوری بعد از اینکه از جلسه کنکور خارج میشن یا وقتی که رتبه‌هاشون میاد، در صورتی که نتایج باب میلشون نباشه این سوال رو از خودشون میپرسن:

 پشت کنکور بمونم یا نه؟

پشت کنکور موندن یا نموندن، تنها به شرایط هر فرد بستگی داره. ما در این راه به شما توصیه‌هایی می‌کنیم که میتونه در تصمیم گیری نهایی کمکتون کنه.

در درجه اول همیشه این موضوع رو به یاد داشته باشید که خود شما قراره در رشته‌ای که قبول میشید تحصیل کنید نه شخصه دیگه، پس شما تصمیم آخر رو با توجه به علاقتون میگیرید و نباید بذارید دیگران براتون تصمیم بگیرن.

در درجه دوم یادتون باشه که شما بعد از اتمام دانشگاه تو بازار کاری رشته تحصیلیتون مشغول به کار میشید، بنابراین بدون اینکه خجالت بکشید تنها به رشته‌هایی فکر کنید که به اون‌ها علاقه دارید. انجام دادن کاری بدون علاقه، خلاقیت و خوشحال بودن رو در شما نابود میکنه.

قبل از انتخاب رشته حتما مشورت بگیرید به این دلیل که اگر بعد از انتخاب رشته در دانشگاه سراسری روزانه قبول بشید ولی به دلیل نداشتن علاقه به رشته و یا هر دلیل دیگه‌ای از تحصیل خودداری کنید، از شرکت در کنکور سال بعدش محروم هستید. آقا پسرهای گرامی یادشون باشه که اجازه ندارن دو سال پشت کنکور بمونن و باید تشریف ببرن خدمت سربازی!

الویت در انتخاب رشته همیشه با علاقه هست. علاقه به رشته از علاقه به شهر و دانشگاه به مراتب اهمیت بیشتری داره، بنابراین اگر با درصدهایی که به دست آوردین احتمال قبولی در رشته مورد نظرتون کم هست میتونید با جدیت به پشت کنکور موندن فکر کنید.

رشته‌ای که قبول میشید خیلی مهمه، چونکه شما قراره چندین سال از بهترین سال‌های زندگیتون رو در این رشته تحصیل کنید و بعدش هم بلافاصله وارد بازار کار بشید.

این موضوع که امسال زمان بیشتری دارم و وقت بیشتری رو برای درس خوندن اختصاص میدم رو از ذهنتون پاک کنید. تا زمانی که با خودتون خلوت نکنید و تغییر رو از درونتون شروع نکنید چیزی نسبت به سال قبل تغییر نمیکنه.