نمیدونم از کجا شروع کنم!؟

تیتر این مقاله ما اختصاص پیدا کرده به سوالی که اکثر شما کنکوری ها با اون روبرو میشید و مدام از خودتون میپرسید که:

    از کجا شروع کنم؟
    اول چه درسی بخونم؟
    اول اختصاصی بخونم یا عمومی؟
    اول پایه بخونم یا پیش دانشگاهی؟
    کدوم پایه رو اول بخونم؟ دوم یا سوم دبیرستان؟
    اصلن چه شکلی بخونم؟
    سردرگمم، نمیدونم چیکار کنم؟!

ما حق رو به شما میدیم، طبیعتا تا این جای تحصیلتون شاید با چنین آزمونی سر و کار نداشتید! هر سال فقط درس های مخصوص به همون سال رو امتحان میدادید و مثل الان تجربه استرس خوندن این همه کتاب رو نداشتید. امروز می‌خوایم به شما کمک کنیم تا از این سردرگمی خارج بشید و مطالعه با کیفیتی رو تجربه کنید.


سردرگمم و نمیدونم از کجا شروع کنم!


برنامه مطالعاتی خودتون رو تنظیم کنید

در سال چهارم دبیرستان یا همون پیش دانشگاهی، شما داوطلبان کنکور سراسری باید علاوه بر مطالعه درس‌های جدید سال چهارم، پایه‌های دوم و سوم دبیرستان و همچنین بعضی از مباحث اول دبیرستان رو مطالعه کنید.

با یک حساب سرانگشتی ساده متوجه خواهید شد که با حجم نسبتا انبوهی از کتاب‌های درسی و کمک درسی و جزوات دبیرهاتون سر و کار دارید.

در نظر بگیرید که داشتن یک برنامه ریزی دقیق از نون شب هم برای شما واجب تر خواهد بود. برنامه ریزی خوبی که بر اساس روند تدریس دبیرهای مدرسه و هم چنین بودجه بندی آزمون هایی که در اون شرکت می کنید تنظیم شده باشد.

البته که بهترین شروع، با یک برنامه ریزی دقیق و واقع بینانه است؛ اما بهتره از برنامه ریزی طولانی مدت و ریز بخصوص در شروع کار جدا بپرهیزید. بهترین کار استفاده از برنامه آزمون های آزمایشی و پیش رفتن با اون هاست.

    یک برنامه ریزی اصولی باید تعداد مرورها و دوره‌های مناسبی برای هر یک از دروس داشته باشه.

    یک برنامه ریزی اصولی زمان های جبرانی داره تا در صورتی که به هر دلیلی از برنامه عقب موندید، توانایی بازگشت به برنامه رو داشته باشید.