در اینکه این فناوری‌ها حجم کار را کاهش می‌دهند، هیچ شکی وجود ندارد. در هر زمینه‌ای از قبیل بانکداری، تجارت، آموزش، سرگرمی، بازاریابی، علوم کامپیوتر و … از این فناوری‌ها به‌منظور پردازش و مدیریت داده‌ها استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، گوشی‌های هوشمند در میان تمام افراد به‌ویژه جوانان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. علاوه بر این، همه ما از گوشی و کامپیوتر برای سرگرمی هم استفاده می‌کنیم. اما در مورد دیگر، دانشجویان از این ابزارها برای مطالعات و کارهای درسی‌شان بهره می‌برند. دانشجوها از گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها در ایجاد یادداشت‌ها، پاورپوینت‌ها، مطالعه کتاب های الکترونیک در موضوعات مختلف و دیگر موارد استفاده می‌کنند. تمام این موارد به بهتر و آسان‌تر شدن زندگی دانشجویی کمک بسیاری می‌کنند. دانشجویان کتب الکترونیک را برای مطالعه ترجیح می‌دهند؛ زیرا در اختیار داشتن این نسخه از کتاب‌ها در گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها آسان است. همچنین باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. بنابراین، بهتر است که این کتب به‌صورت رایگان از اینترنت دانلود شوند.
در این پست قصد داریم تا شما را با تعدادی از سایت های معتبر دانلود رایگان کتاب خارجی آشنا کنیم.
1- GetFreeeBooks.com:
در این سایت نیز امکان اشتراک از طریق پست الکترونیک و دریافت کتب الکترونیک در ایمیل فراهم می‌باشد. در این تارنما کتاب‌هایی در موضوعات گوناگون قابل‌دسترس است و نیازی به ثبت‌نام برای دانلود کتاب‌ها ندارد.
2- FreeTechBooks.com:
این مورد یکی از سایت‌های محبوب برای دانلود ایبوک ها، کتب درسی و یادداشت‌های کلاسی رایگان در حوزه علوم کامپیوتر است. کتب الکترونیک موجود در این وب‌سایت عمدتاً در زمینه فناوری، طراحی وب، زبان‌های برنامه‌نویسی، ریاضیات، پایگاه داده، سیستم‌های عامل و دیگر موضوعات مرتبط می‌باشد. شما می‌توانید کتاب‌ها را بر اساس دسته‌بندی موضوعی، نویسندگان، ناشران یا مجوزها کاوش نمایید. در حال حاضر شامل ۱۲۱۱ کتاب الکترونیک رایگان می‌باشد و این مجموعه در حال افزایش است. این وبگاه، شامل بخشی تحت عنوان محبوب‌ترین کتاب‌ها نیز هست. اغلب ایبوک ها در فرمت PDF در دسترس هستند.

3- FreeComputerBooks.com:
اگر شما به موضوعات مربوط به کامپیوتر و موبایل علاقه دارید، این سایت بهترین گزینه دانلود رایگان کتاب خارجی است. این سایت همچنین ایبوک هایی را در زمینه انواع زبان‌های برنامه‌نویسی (C, C++, C#, JS, HTML, JAVA, Python)، مهندسی الکترونیک، شبکه، مایکروسافت، لینوکس، پایگاه داده، ریاضیات و … فراهم کرده است. بیشتر مخاطبان و کاربران این وبگاه، دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر و الکترونیک هستند. علاوه بر ایبوک، این سایت شامل ویدئوهای آموزشی و درسی برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و دیگر مهارت‌های مرتبط می‌باشد. ساختار این سایت بسیار سازمان‌یافته و مرتب است و کتب بر اساس ۱۳ موضوع اصلی و بیش از ۲۰۰ زیرشاخه موضوعی طبقه‌بندی‌شده‌اند.